Trening Zastępowania Agresji
zakłada, że agresja jest zachowaniem nabytym w trakcie funkcjonowania w społeczeństwie. W czasie treningu uczestnicy wspólnie wypracowują skuteczniejsze sposoby radzenia sobie z konfliktami. Uczą się jak rozpoznawać i wyrażać swoje potrzeby w sposób skuteczny i uczciwy – z szacunkiem do siebie i innych. Pracujemy głównie nad rozwiązywaniem problemów, które na co dzień spotykają dzieci. Najważniejszym efektem treningu jest zmniejszenie ilości problemów – w szkole, w domu, wśród rówieśników.
Co jest celem treningu zastępowania agresji?
– doskonalenie relacji interpersonalnych
– zdobycie przez uczestników doświadczeń pozwalających na zaspokojenie potrzeb emocjonalnych, wprowadzenie nowych form zachowania
– nauczenie się akceptowanych sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego
– przeżycie pozytywnych doświadczeń w grupie rówieśniczej, co rokuje na powtarzanie ich w gronie kolegów, poza grupą terapeutyczną.
W trakcie zajęć stosujemy aktywności, takie jak rysunek, ruch i gry społeczne, psychodrama, burza mózgów. Techniki te pozwalają na poznanie siebie, rozbudzają własny potencjał twórczy, rozwijają wyobraźnię, sprawność intelektualną i ruchową. Przedstawiane metody wzmacniają także samoocenę oraz poczucie wartości.
Grupa docelowa: dzieci uczęszczające do kl. IV-V
Prowadzący: mgr Marta Bielecka – psycholog, psychoterapeuta
Grupa: 7- 9 osób.
Organizacja: Trening trwa około 30 tygodni. Zalecane są spotkania indywidualne rodziców/rodzica z psychologiem pozwalające omówić postępy i trudności uczestników oraz wzmocnić efekty treningu.